Alla inlägg den 4 november 2008

Av Elna - 4 november 2008 18:11


...dagen efter orkesterkonserten!

Då ska jag sätta igång med en massa pyssel, hihi!


...nästa Malmö-visit!

Jag ska vara i Malmö nästan en vecka och bara äta goood mat, sova mycket, mysa och kalasa!


...min julkalender!

Jag ska pyssla ihop en alldeles egen julkalender med små "gör det"-lappar! Den ska innehålla allt från "gör en loop-the-loop" (hjärngympa) till "fixa julklapp till X". Det kommer bli grymt!


...sista veckan här i London!

Då ska jag köpa massa julklappar och göra allt jag har missat under dessa månaderna. Och ha konsert med min trio!


...jullov!

Jag har bestämt att jag ska ha en hel veckas kvalitétstid med min pojkvän och bara göra sånt som faller oss in!


...JUL!

Då jag mysa med familjen och kusinerna och laga en massa julmat! Sen ska jag ge och få julklappar. Hihi!


...vår Nyårsfest!

Vi ska ha jätterolig nyårsfest i vår kungliga etagevåning på möllan! Vi har redan börjat planera vår galna delikatessbuffé... Dock måste gästerna betala för sig själva eftersom vi inte är så rika, haha!


Sådärja. Redan på lite bättre humör!

Av Elna - 4 november 2008 17:50


Konserten i lördags gick förvånansvärt bra. Trots Stockhausen-eländet lyckades jag (nästan) fokusera och hålla tvångstankarna i chack. Däremot var jag alldeles slut i både kropp och knopp efteråt, så Halloweenfesten var inte ett alternativ (jag slapp alltså beslutsångesten). Istället sträckkollade jag ett par avsnitt Medium, kom på senare att det kanske är ett hyfsat substitut till Halloweenfirande...


Söndagen blev en alltför kort rekreationsdag. Jag har kommit fram till att jag behöver två vilodagar mellan varje tung prestation. Jobba hårt en dag, sen två dagar vila. Eller jobba hårt en vecka, sen två veckor vila. Är inte det ganska vettigt? Synd bara att det inte går ihop sig just nu; igår var det igång igen med ett nytt orkesterprojekt. Ingen vila, ingen ro.


Detta projekt spelar vi dels publikfriande romantisk musik och dels publikfriande modern musik. Romantisk musik brukar vara medelsvår; rolig att spela och logisk på sina sätt. Modern musik är desto svårare; ofta superkrångliga, känsliga och snabba rytmiska passager och atonala melodier, dvs. motsatsen till romantisk musik. Sånt får jag ångest av. Man inser efter första pinsamma repet att det är helt omöjligt att fuska sig igenom och att man kommer bli tvungen att lägga X antal timmar på att försöka lära sig helvetet. Palla!!! Därför är jag lite deppad just nu.


Jag behöver något roligt att se fram emot. Hmm.

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Bara via Fummel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards